Odnośniki
- Ułatwienia dostępu
-
Strona Podmiotowa Biuletynu Informacji Publicznej
https://www.gov.pl/web/bip - www.powiatmlawski.pl
-
Fotokod tej strony
Fotokod z linkiem do tej strony
Przejdź do: www.powiatmlawski.pl
Treść strony
KARTA INFORMACYJNA
1. Nazwa usługi:
Wydanie pozwolenia zintegrowanego.
2. Nazwa Wydziału:
Wydział Infrastruktury, Rolnictwa i Środowiska
3. Dane teleadresowe: Starostwo Powiatowe w Mławie,
ul. Reymnta 6 06-500 Mława
Dział Rolnictwa i Środowiska pok nr 10 II piętro ul. Stanisława Wyspiańskiego 8A
tel. 23 655 29 04
e-mail: srodowisko@powiatmlawski.pl
4. Podstawa prawna:
art. 181 ust. 1 pkt 1, art. 201 ust. 1 ustawy z dnia 27 kwietnia 2001 r. Prawo ochrony środowiska (tekst jednolity: Dz. U. z 2020 r., poz. 1219 ze zm.).
5. Wymagane dokumenty:
Wniosek o wydanie pozwolenia zintegrowanego, który powinien zawierać:
- oznaczenie prowadzącego instalację – adres zamieszkania lub siedziby;
- adres zakładu, na którego terenie prowadzona jest eksploatacja instalacji;
- informacje o tytule prawnym do instalacji;
- informacje o rodzaju instalacji, stosowanych urządzeniach i technologiach oraz charakterystykę techniczną źródeł powstawania i miejsc emisji;
- ocenę stanu technicznego instalacji;
- informację o rodzaju prowadzonej działalności;
- opis zakładanych wariantów funkcjonowania instalacji;
- blokowy (ogólny) schemat technologiczny wraz z bilansem masowym i rodzajami wykorzystywanych materiałów, surowców i paliw, istotnych z punktu widzenia wymagań ochrony środowiska;
- informację o energii wykorzystanej lub wytwarzanej przez instalację;
- wielkość i źródła powstawania albo miejsca emisji – aktualnych i proponowanych – w trakcie normalnej eksploatacji instalacji oraz w warunkach odbiegających od normalnych, w szczególności takich jak rozruch i wyłączenia;
- informację o planowanych okresach funkcjonowania instalacji w warunkach odbiegających od normalnych;
- informację o istniejącym lub przewidywanym oddziaływaniu emisji na środowisko;
- wyniki pomiarów wielkości emisji z instalacji, jeżeli przeprowadzenie pomiarów było wymagane;
- zmiany wielkości emisji, jeżeli nastąpiły po uzyskaniu ostatniego pozwolenia dla instalacji;
- proponowane działania, w tym wyszczególnienie środków technicznych mających na celu zapobieganie lub ograniczanie emisji, a jeżeli działania mają być realizowane w okresie, na który ma być wydane pozwolenie – również proponowany termin zakończenia tych działań;
- proponowane procedury monitorowania procesów technologicznych istotnych z punktu widzenia wymagań ochrony środowiska, w szczególności pomiaru lub ewidencjonowania wielkości emisji;
- deklarowany termin i sposób zakończenia eksploatacji instalacji lub jej oznaczonej części, niestwarzający zagrożenia dla środowiska, jeżeli zakończenie eksploatacji jest przewidywane w okresie, na który ma być wydane pozwolenie;
- deklarowany łączny czas dalszej eksploatacji instalacji, jeżeli ma on wpływ na określenie wymagań ochrony środowiska oraz deklarowany sposób dokumentowania czasu tej eksploatacji;
- deklarowany termin oddania instalacji do eksploatacji w przypadku określonym w art. 191a ustawy Prawo ochrony środowiska
- czas, na jaki wydane ma być pozwolenie;
- czas pracy źródeł powstawania i miejsc wprowadzania gazów lub pyłów do powietrza w ciągu roku;
- określenie wprowadzanych do powietrza rodzajów i ilości gazów lub pyłów przypadających na jednostkę wykorzystywanego surowca, materiału, paliwa lub powstającego produktu;
- opis terenu w zasięgu pięćdziesięciokrotnej wysokości najwyższego miejsca wprowadzania gazów lub pyłów do powietrza, z uwzględnieniem obszarów poddanych ochronie na podstawie przepisów ustawy o ochronie przyrody i ustawy o uzdrowiskach i lecznictwie uzdrowiskowym ;
- określenie aerodynamicznej szorstkości terenu;
- aktualny stan jakości powietrza;
- określenie warunków meteorologicznych;
- wyniki obliczeń stanu jakości powietrza, z uwzględnieniem metodyk modelowania, o których mowa w art. 12 ustawy Prawo ochrony środowiska, wraz z graficznym przedstawieniem tych wyników.
6. Miejsce złożenia dokumentów:
Starostwo Powiatowe w Mławie ul. Reymonta 6, I piętro pokój nr 11 (sekretariat) lub przy ul. Stanisława Wyspiańskiego 8A pok. nr 10 II piętro
7.Opłaty:
Opłata rejestracyjna nie wyższa niż 12 000 zł. – wpłata na konto Ministra Środowiska. Wysokość opłat rejestracyjnych określa rozporządzenie Ministra Środowiska z dnia 27 sierpnia 2014 roku w sprawie wysokości opłat rejestracyjnych (Dz. U. z 2014 r., poz. 1183). Opłata skarbowa w wysokości zgodnej z ustawą z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (tekst jednolity:Dz. U. 2021 r., poz. 1923 ze zm.) wynosi: 2011,0 zł lub 506 zł (w związku z działalnością prowadzoną przez podmioty prowadzące działalność wytwórczą w rolnictwie, mikroprzedsiębiorców oraz małych i średnich przedsiębiorców).
Opłatę należy uiścić:
1)w kasie Starostwa Powiatowego w Mławie gotówką od godz. 8.00 do godz. 14.00 przy ul. Stanisława Wyspiańskiego 8A, 06-500 Mława
2) przelewem na konto Starostwa Powiatowego w Mławie nr konta: 88 1090 2590 0000 0001 5013 9475
3) w kasie Santander Bank Polska S. A. w Mławie
4) w kasie Urzędu Miasta Mława przy ul Stary Rynek 19 06-500 Mława.
Dowód potwierdzający dokonanie wpłaty załącza się do wniosku.
8. Forma załatwienia sprawy: Wydanie decyzji
9. Termin załatwienia sprawy:
Ustawowo w terminie 6 miesięcy od złożenia kompletnego wniosku.
10. Tryb odwoławczy:
Odwołanie do Smorządowego Kolegium Odwoławczego w Ciechanowie za pośrednictwem Starosty Mławskiego w terminie 14 dni od daty otrzymania decyzji.
11. Dodatkowe nformacje:
11.1. Wniosek o wydanie pozwolenia powinien także zawierać informacje określone w art. 208 ustawy Prawo ochrony środowiska (tekst jednolity: Dz. U. z 2021 r., poz. 1973 ze zm.)
- oddziaływaniu emisji na środowisko jako całość;
- o istniejącym lub możliwym oddziaływaniu transgranicznym na środowisko;
- o proponowanej wielkości emisji hałasu wyznaczonej przez poziomy hałasu powodowanego poza zakładem na terenach sąsiednich oraz o oddziaływaniu zakładu na rodzaje terenów, o których mowa w art. 113 ust. 2 pkt 1 ustawy Prawo ochrony środowiska , a także o rozkładzie czasu pracy źródeł hałasu dla doby, wraz z przewidywanymi wariantami;
- o proponowanej ilości, stanie i składzie ścieków, o ile ścieki nie będą wprowadzane do wód lub do ziemi;
- o proponowanej ilości pobieranej wody, o ile nie zachodzą warunki, o których mowa w art. 202 ust. 6 ustawy Prawo ochrony środowiska
- o proponowanych sposobach zapobiegania występowaniu i ograniczania skutków awarii, jeżeli nie dotyczy zakładów, o których mowa w art. 248 ust. 1 ustawy Prawo ochrony środowiska
- o spełnianiu wymagań, o których mowa w art. 207 ust. 1 i 1a ustawy Prawo ochrony środowiska
- uzasadnienie dla proponowanej wielkości emisji w przypadkach, o których mowa w art. 207 ust. 2 i 3 ustawy Prawo ochrony środowiska , wskazujące spełnienie określonych w tych przepisach wymagań;
- opis wariantów środków zapobiegających powstawaniu zanieczyszczeń, o ile takie warianty istnieją.
11.2 Wniosek przedkłada się w 2 egzemplarzach w formie papierowej i elektronicznej.
11.3 Załączniki:
dowód uiszczenia opłaty rejestracyjnej,
dowód uiszczenia opłaty skarbowej
zapis wniosku w wersji elektronicznej na informatycznych nośnikach danych
12. Formularze do pobrania:
Brak
Metryka
- autor lub odpowiedzialny za treść: Ewa Chodziutkodata wytworzenia: 2015-01-13
- opublikował: Ewa Chodziutko, Starostwo Powiatowe w Mławiedata publikacji: 2011-01-04 09:40
- zmodyfikował: Ewa Chodziutko, Starostwo Powiatowe w Mławieostatnia modyfikacja: 2022-05-06 09:48