Odnośniki
- Ułatwienia dostępu
-
Strona Podmiotowa Biuletynu Informacji Publicznej
https://www.gov.pl/web/bip - www.powiatmlawski.pl
-
Fotokod tej strony
Fotokod z linkiem do tej strony
Przejdź do: www.powiatmlawski.pl
Treść strony
Wydział Organizacyjny, Spraw Obywatelskich i Biuro Rady Powiatu
piętro I, pokój nr 15A, 15B
piętro II, pokój nr 21
Dane kontaktowe:
- tel. +48 (23) 655 29 02 wew. 314
- tel. +48 (23) 655 29 15 wew. 315
Dyrektor Wydziału Organizacyjnego, Spraw Obronnych i Biura Rady Powiatu
Jerzy Kącki - Sekretarz Powiatu
Dane kontaktowe:
- tel. +48 (23) 655 33 77
- tel. +48 (23) 654 34 09
- e-mail: sekretarz@powiatmlawski.pl
Z-ca Dyrektora Wydziału Organizacyjnego, Spraw Obywatelskich i Biura Rady Powiatu
Joanna Marcinkowska
Dane kontaktowe:
- tel. +48 (23) 655 29 06 wew. 364
- e-mail: joanna.marcinkowska@powiatmlawski.pl
Dział Zarządzania Kryzysowego i Spraw Obronnych
Tomasz Dobrosielski Kierownik Działu Zarządzania Kryzysowegi i Spraw Obronnych
piętro II, pokój nr 26
Dane kontaktowe:
- tel. +48 (23) 655 29 08
- e-mail: tomasz.dobrosielski@powiatmlawski.pl
Wydział Organizacyjny, Spraw Obywatelskich i Biuro Rady Powiatu realizuje zadania z zakresu:
- przygotowania projektów aktów prawnych dotyczących organizacji i funkcjonowania Starostwa,
- prowadzenia sekretariatu oraz wykonywania obsługi kancelaryjnej Starostwa,
- prowadzenia archiwum zakładowego,
- prowadzenia zbiorów Zarządzeń Starosty Mławskiego,
- prowadzenia zbiorczego Rejestru wystąpień oraz dokumentacji kontaktów podejmowanych przez podmioty wykonujące działalność lobbingową,
- prowadzenia zbioru pełnomocnictw i upoważnień do załatwiania spraw w imieniu Starosty,
- koordynowania i kontroli rozpatrywania skarg, wniosków i petycji oraz prowadzenia zbiorczej ewidencji skarg, wniosków i petycji wpływających do Starostwa,
- koordynowania rozpatrywania wniosków o udostępnienie informacji publicznej i prowadzenie zbiorczej ewidencji wniosków o udostępnienie informacji publicznej wpływających do Starostwa,
- dokonywania czynności w sprawach z zakresu prawa pracy wobec pracowników Starostwa, kierowników powiatowych jednostek organizacyjnych (z włączeniem szkół i placówek oświatowych) oraz Powiatowego Inspektora Nadzoru Budowlanego,
- prowadzenia akt osobowych pracowników Starostwa, kierowników powiatowych jednostek organizacyjnych (z włączeniem szkół i placówek oświatowo) oraz Powiatowego Inspektora Nadzoru Budowlanego,
- przeprowadzania procedury naboru na wolne stanowisko urzędnicze w tym kierownicze stanowisko urzędnicze w Starostwie oraz przeprowadzania procedury naboru na kierowników powiatowych jednostek organizacyjnych (z wyłączeniem szkół i placówek oświatowo – wychowawczych),
- prowadzenia okresowej oceny pracowników starostwa oraz kierowników powiatowych jednostek organizacyjnych (z wyłączeniem szkół i placówek oświatowych),
- gospodarowania etatami i funduszem wynagrodzeń,
- prowadzenia spraw związanych z zakładowym funduszem świadczeń socjalnych,
- prowadzenia spraw związanych z Pracowniczymi Planami Kapitałowymi,
- oświadczeń majątkowych, oświadczeń o prowadzeniu działalności gospodarczej i innych, za wyjątkiem oświadczeń składanych przez radnych powiatu,
- nadzoru i kontroli dyscypliny pracy,
- prowadzenia ewidencji wyjazdów służbowych,
- prowadzenia spraw zawiązanych z praktykami uczniowskimi i studenckimi odbywanymi w Starostwie,
- prowadzenia spraw związanych z organizacją robót publicznych, prac interwencyjnych w Starostwie,
- prowadzenia spraw związanych z organizacją staży odbywanych w Starostwie,
- koordynowania szkoleń, dokształcania i doskonalenia zawodowego pracowników,
- sporządzania sprawozdań z zakresu statystyki osobowej,
- prowadzenia spraw związanych z zakupem, ewidencjonowaniem, wydawaniem, przechowywaniem środków ochrony indywidualnej, odzieży i obuwia roboczego oraz naliczaniem ekwiwalentu za używanie własnej odzieży i obuwia roboczego oraz pranie odzieży obocznej we własnym zakresie,
- współdziałania z Inspektorem ds. BHP w sprawach z zakresu bezpieczeństwa i higieny pracy,
- wydawania legitymacji służbowych pracownikom,
- nadzorowania stosowania instrukcji kancelaryjnej i jednolitego rzeczowego wykazu akt,
- nadzoru nad przestrzeganiem zasad dostępu do informacji oraz dostępu do dokumentów dotyczących wykonywania zadań publicznych,
- koordynacji spraw związanych z udzielaniem zamówień publicznych do 130 000 złotych netto oraz prowadzenie rejestru zamówień publicznych o wartości powyżej 30 000 złotych netto do kwoty nieprzekraczającej 130 000 złotych netto,
- sporządzania sprawozdania z zamówień publicznych do 130 000 złotych netto,
- zabezpieczenia przestrzegania w Starostwie przepisów dotyczących ochrony przeciwpożarowej,
- administrowania nieruchomościami Starostwa oraz zabezpieczenia i ubezpieczenia jego mienia,
- zawierania umów związanych z dostawą mediów do budynków Starostwa,
- prowadzenia i koordynowanie spraw w zakresie ubezpieczenia mienia powiatu i dróg powiatowych oraz współpraca w powyższym zakresie z brokerem i ubezpieczycielem,
- prowadzenia spraw związanych z konserwacją, naprawami w Starostwie,
- prowadzenia całokształtu spraw dotyczących pieczęci i tablic urzędowych,
- nadzoru nad zabezpieczeniem sprawności urządzeń i wyposażenia Starostwa,
- nadzoru nad realizacją remontów w Starostwie oraz ich rozliczania,
- gospodarowania taborem samochodowym,
- zabezpieczenia łączności telefonicznej, telefaksowej i alarmowej,
- dokonywania prenumeraty prasy i innych wydawnictw,
- utrzymania czystości wokół budynków oraz w pomieszczeniach biurowych,
- zapewnienie obsługi urządzeń kopiujących,
- ewidencji przesyłek pocztowych, nadawania przesyłek pocztowych i ich odbioru,
- gospodarowania, znakowania i prowadzenia ewidencji ilościowej, ilościowo –wartościowej, środków trwałych oraz wartości niematerialnych i prawnych Starostwa,
- zabezpieczenia informacji wizualnej w Starostwie,
- prowadzenia spraw związanych z zaopatrzeniem materiałowo-technicznym,
- planowania i realizacji wydatków związanych z obsługą techniczno-administracyjną Starostwa,
- prowadzenia centralnego rejestru umów zawieranych przez powiat,
- zapewnienia elektronicznych programów niezbędnych do właściwego działania urzędu, w tym w szczególności do obsługi prawnej, finansowej, obiegu dokumentów itp.
- nadzoru nad bezpiecznym podpisem elektronicznym,
- opracowania krótko i długofalowej informatyzacji Starostwa,
- planowania i zakup sprzętu komputerowego oraz oprogramowania do obsługi informatycznej zadań Starostwa,
- planowania rozwoju systemów informatycznych i dostosowania ich do zmieniających się potrzeb,
- testowania i wdrażania systemów informatycznych,
- koordynowania procesu tworzenia baz danych,
- nadzoru nad tworzeniem systemów przez producentów z zewnątrz i egzekwowania wykonania potrzeb modyfikacji oprogramowania,
- nadzoru nad eksploatacją sprzętu komputerowego i oprogramowania,
- administrowania siecią informatyczną i zapewnienie bezpieczeństwa infrastruktury sieciowej,
- administrowania bazami danych oraz zapewnienia ich ochrony,
- prowadzenia ewidencji sprzętu informatycznego i oprogramowania,
- szkolenia pracowników w zakresie wdrażania nowych programów informatycznych,
- kontrolowania prawidłowości korzystania ze sprzętu i oprogramowania przez pracowników Starostwa,
- organizacji systemu kontroli wewnętrznej w Starostwie,
- koordynowania i prowadzenia kontroli zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa,
- prowadzenia rejestrów dokonywanych kontroli oraz nadzoru z zakresie terminowej realizacji zaleceń pokontrolnych, a także gromadzenia dokumentacji z kontroli przeprowadzanych przez organy zewnętrzne i korespondencji z nią związanej,
- koordynowania zadań związanych z szacowaniem ryzyka dla realizacji celów i zadań w jednostce,
- zarządzania sprawozdawczością sporządzaną dla potrzeb Głównego Urzędu Sprawozdawczego,
- przesyłania sprawozdań o udzielonej przez powiat pomocy publicznej jak i informacji o nieudzieleniu takiej pomocy (w przypadku gdy określona pomoc publiczna podlega regulacjom przewidzianym w ustawie o postępowaniu w sprawach dotyczących pomocy publicznej) z wykorzystaniem aplikacji SHRIMP,
- przesyłania sprawozdań o udzielonej pomocy publicznej w rolnictwie i rybołówstwie oraz informacji o nieudzieleniu takiej pomocy,
- prowadzenia postępowania z rzeczami znalezionymi,
- nieodpłatnej pomocy prawnej, nieodpłatnego poradnictwa obywatelskiego oraz edukacji prawnej,
- rejestrowania czynności przetwarzania, o których mowa w art. 30 rozporządzenia RODO,
- zgłaszania naruszeń ochrony danych osobowych,
- opracowania i aktualizacji dokumentacji o ochronie danych osobowych,
- prowadzenia rejestrów upoważnionych do przetwarzania danych osobowych,
- współpracy z wydziałami i jednostki organizacyjnymi powiatu zapewniająca pozyskanie i publikowanie informacji o wydarzeniach realizowanych w powiecie,
- przyjmowania, rejestrowania, zapewnienie rozpatrzenia zgłoszeń naruszeń prawa oraz ochrony osób dokonujących zgłoszeń.
- W zakresie obsługi Rady Powiatu Mławskiego:
- gromadzenie i przygotowywanie materiałów niezbędnych dla pracy Rady poszczególnych Komisji,
- przygotowywanie materiałów na posiedzenia Rady Powiatu i posiedzeń Komisji,
- protokołowanie obrad Rady Powiatu i posiedzeń Komisji,
- prowadzenie rejestru:
- uchwał Rady Powiatu,
- wniosków i opinii Komisji,
- interpelacji i zapytań radnych.
- sporządzanie protokołów oraz opracowywanie innych dokumentów związanych z posiedzeniami Rady Powiatu i komisji stałych,
- sporządzanie wyciągów z protokołów z Sesji Rady Powiatu,
- przygotowywanie projektów uchwał Rady Powiatu Mławskiego w zakresie działania Rady,
- ewidencjonowanie projektów uchwał Rady Powiatu Mławskiego,
- przekazywanie do realizacji odpisów uchwał Rady Powiatu Mławskiego, zainteresowanym dyrektorom wydziałów,
- przekazywanie do wojewody uchwał Rady Powiatu Młąwskiego,
- przekazywanie do realizacji wniosków Komisji i interpelacji radnych do załatwianiem do Przewodniczącego Zarządu Powiatu oraz czuwanie nad terminowym ich załatwianiem,
- udzielanie pomocy radnym w wypełnianiu obowiązków radnego,
- przyjmowanie oraz koordynacja rozpatrywania skarg, wniosków i petycji kierowanych do Rady Powiatu i Przewodniczącego Rady Powiatu,
- czuwanie nad prawidłowym przebiegiem informacji między Starostą, Zarządem i Radą Powiatu,
- obsługa dyżurów Przewodniczącego Rady Powiatu i Wiceprzewodniczących Rady Powiatu,
- udostępnianie dokumentów wynikających z wykonywania zadań publicznych przez Radę Powiatu, Komisje i Zarząd Powiatu,
- przygotowywanie i przekazywanie list do wypłaty ryczałtów radnych,
- prowadzenie spraw związanych z oświadczeniami majątkowymi i innymi oświadczeniami oraz informacjami radnych Powiatu zobowiązanych do składania tych dokumentów Przewodniczącemu Rady,
- W zakresie obsługi Zarządu Powiatu Mławskiego:
- przygotowywanie materiałów na posiedzenia Zarządu Powiatu,
- protokołowanie posiedzeń Zarządu Powiatu,
- sporządzanie protokołów oraz opracowywanie innych dokumentów związanych z posiedzeniami Zarządu Powiatu,
- sporządzanie wyciągów z protokołów posiedzeń Zarządu Powiatu,
- ewidencjonowanie projektów uchwał Zarządu Powiatu Mławskiego,
- prowadzenie rejestru i zbioru uchwał Zarządu oraz sporządzanie informacji o jego pracy na Sesję Rady Powiatu,
- Wykonywania zadań związanych z wyborami samorządowymi.
Metryka
- autor lub odpowiedzialny za treść: Renata Brodackadata wytworzenia: 2014-10-29
- opublikował: Joanna Marcinkowskadata publikacji: 2003-06-26 08:12
- zmodyfikował: Joanna Marcinkowskaostatnia modyfikacja: 2024-09-23 13:29
Opis strony
Nina Olko, Starostwo Powiatowe w Mławie ul. Reymonta 6 pok. nr 15, tel. 23/655-29-03
Metryka strony
Ilość odwiedzin obecnej strony: 27054
Ostatnia aktualizacja treści obecnej strony: 2024-09-23 13:29:16